torsdag 6 augusti 2009

Stor rengöring

Pust och stön! De är snor varmt i läenheten eftersom vi inte fått upp några gardiner ännu, vilket inte är så konstigt eftersom vi inte ens har några gardinstänger ännu, har iallafall öppnat alla dörrar så de blir korsdrag så de kommer in lite syre. Idag har jag hunnit med att dammsuga vart ända rum. Och gissa om de behövdes! Jisses, de är fyskam att de har fått gått så långt, men va gör man då man inte har någon dammsugare. Ändring på de nu. Har även vattnat de blommor som finns, bäddat rent och städat upp i sovrummet. snart kommer mamma med en persien-gardin ( ja ni hörde rätt ) som vi ska ha i sovrummet för att de inte ska bli allt för varmt här inne. Den är lilla! Passar perfekt här inne eftersom vi har grått och lila här inne. Fårse om jag orkar diska innan dem kommer eller om jag tar de efter dem har gått hem, nu väntar vi egentligen bara på att Tomaz ska komma hem ifrån jobbet så vi kan åka och storhandla, har tillochmed gjort en matlista för de som vi behöver. Vuxenpoäng till mig!
Aja, nu ska jag fortsätta att plottra här hemma. Åh de känns så mysigt att den äntligen är vår, på riktigt den här gången, så ni kommer få höra en hel del om lägenheten nu i början.
Nä nu ska jag gå och göra lite nytta! Hörs mer senare. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar