lördag 8 augusti 2009

Snålverner

Då har de äntligen blivit lite lugnt och skönt här hemma, Lotten har precis gått hem och Tomaz sitter och spelar, då passar jag på att blogga lite. Den här dagen har varit både upp och ner kan man säga, mest upp. L ringde när hon var på jobbet och frågade om vi inte kunde bada idag, och visst kunde vi de. Solen glassade utanför fönstret då finns de inge bättre än att dra på sig bikinin och sätta sig på cykeln för att dra ner och bada. Men jag fick vänta i tre timmar på att hon skulle bli klar, och inte nog med de, vi åkte till garnudden. Inte för att de är något större fel på de, men de är så att barnfamiljer brukar gå dit med sinna småttingar för att slippa oss människor som för liv och vill vara som vildar i vattnet. Jag varnade henne för de för jag vet hur de blir när de är barn i närheten ( nu kom de sand på filten, han simmade i vägen, de låter för mycket med mer med mer ) Självklart hann vi inte mer en dit förens de var dags på detta klagande. Men jag bestämde mig för att hålla humöret uppe så jag släppade med mig L ner till vattnet. De svalkade hur bra som helst! De va härligt. Men rätt som de var så fick hon ju en strekning i nacken så då var de ju bara att gå upp. Vi cycklade hem till henne för hon hade lite mat hon behövde bli ( och då menar jag lite! ) Gick över till mamma för att få lite mer. Efter de drog vi hem hit och satte igång, när de var dags och äta satte jag mig äntligen ner och njöt. Maten var supergod. När vi hade ätit upp ( eller a nästan, vi orkade knappt allt vi lagt upp på tallriken ) frågade jag om inte T kunde få den sista biten kött och potatisen och de som var kvar. Och vad svarar människan då?! Nej, alltså jag hade tänkt ta med mig de. Man va ba?! Ta med vart då?! Jag rusar in på toa och berättar genast allt för morsan som får ett skrattanfall, hon undrar lika mycket som jag, vem i helvete säger så och menar allvar?! haha. Hur som helst, jag står kvar i chocktillstånf och diskar upp efter oss, för att sedan sätta igång med blåbärspajen som för övrigt vart jätte god! Men hade lust att fråga om hon inte skulle ta med sig den också. Man får vara snabb och skydda de man kan. haha. Efter pajen la vi oss i sängen och kollade på Eva och Adam fyra födelsedagar och ett fiasko. Så gullig film! När filmen var slut hjälpte jag henne ned med cyckeln, vi sa hejdå och hon cycklade hem. Och vill i veta de roligaste? Hon fick inte med sig ett skvatt av de hon ville få med sig, självklart påminnde jag henne inte. De får allt snålvernen komma ihåg själv. haha. Ja jag säger då de. Dags för att sätta på sig myskläder och lägga sig och kolla TV, skriver antagligen mer i morgon om jag orkar, då kommer alla flyttkartonger och de hit! Jippie. Godnatt allesammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar