torsdag 15 januari 2009

Min dag

Halloj!
Alltså den här dagen har ju varit lite annorlunda om jag får säga de själv.
Jag vaknar upp på morgonen och ställer om klockan så den ringer klockan nio i stället. När klockan väl ringer får jag ångest och vill inte alls gå upp, men ja tänker att jag fan ska vara duktig skolan har inte ens hållt på i en vecka, så trött kan ja inte va. Jag går på toa å fixar ordning mig och så, då ankan helt plötsligt ringer i panik och frågar vart jag är någonstans. Vi lägger på å jag säger att ja ringer henne så fort jag är klar för att gå till skolan. Får ett sms av Madde å vi bestämmer oss för att mötas på morgonen, nåväl, jag ringer ankan som blir helt hysterisk och påstår att vi bröjar om fem minuter då va klockan kvart i tio. Jag blir helt paff, och förklarar för ankan att vi faktiskt börjar kvart ÖVER tio. Möter upp Madde och ankan, kommer till skolan och har lektion i cirka 3 timmar. Efter de är de mat, och då kommer polisen, tänker inte mer på de, men tror du inte dem kommer fram till mig och sätter sig med mig och börjar prata med mig. Jag hade inte ens mat på tallriken, men ja vill ju inte vara otrevlig och gå så jag sitter kvar och kallpratar lite. Sen ringer jag syrran för att säga att ja kommer upp till henne och lämnar väskan så vi kan gå ut å gå en lång promenad. Får låna ett par skor av henne eftersom jag bara hade stövlar eller tygskor som alternativ och vi skulle liksom gå i skogen. Vi går ut de är skit kallt, Benzo är som värsta vildhunden och drar hela vägen till fårhagen som vi går förbi för att sen passera den stora vägen. Då kommer en gubbjävel som är nära på att köra på oss, han gasar i stället för att brommsa när han ser oss. Han bröt även mot lagen eftersom han var TVUNGEN att brommsa där. Hur som helst så går vi vidare och Benzo fortsätter dra ända fram till skogen. Precis när vi kommer in i skogen så hittar vi värsta monsterbenet, vi har inte en aning om vad de kommer ifrån, men Benzo vafrt typ helt kär i de, så vi sparade de för att ta hem de till honom. När vi hade gått i skogen i typ furtiofem minuter så kommer vi yt vi statoil, de var tydligen en å samma skog, hur vi visste de var för att jag hade sett den där bron som vi gick över förut. och ja kände igen mig. Vi glider in på statoil och köper varsin chockladbit, efter de så går vi hem till mamma, käkar mackor, dricker thé och Sara prövar den nyinköpta massagestolen som är helt underbar! Sen kommer mamma och dem hem så vi pratar lite med dem innan vi gick hem. Väl ute så möter vi världens största hund som vill para sig med Benzo trotts att de är en kille, jag och Sara vart typ skit rädda för hunden. Vi springer sista biten, så kommer vi hem då sitter Tomaz vi datorn, men avslutar de snabbt som ögat, vi ligger och kramas en stund sen går vi och duschar. Efter vi duschat så får Sara och Tomaz för sig att vi ska dricka alkohol men precis innan de så hade Sara läst att hennes kläder hon beställt finns på Bamses, och Bamses har precis haft inbrott så Sara vart typ skit rädd för att hennes kläder vart snodda, så nu har dem åkt för att hämta dem och på tillbaka vägen så köper dme med sig alkohol. Och vad gör jag under tiden, jo jag får vara hemma med värsta gnällhunden som ligger här breve och grinar för att hans mamma inte är hemma. Nu ska jag ge honom lite uppmärksamhet så han blir tyst någongång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar