torsdag 30 juli 2009

Bad med Hilma

Idag har jag och Hilma haft fullt upp. Vi började dagen med att gå och handla, vi fick hjälp av Sofia. Sen bar de hem för att äta lite lunch, när vi hade gjort de hörde syrran av sig så de var bara att traska dit. Men innan vi gick dit så gick vill till biblioteket för att lämna tillbaka filmerna vi hade lånat med Carro. När vi kom till Maria så gick Gabriel och Hilma och lekte/cykla i parken medans vi fyllde upp poolen. När poolen var full var de dags att bada, ungarna tjohade och skrek. Dem hade väldigt kul med andra ord. Efter lite bad var de dags för fika, men rätt som de var så började det regna lite så vi gick in, när vi väl var inne så fick vi för oss att vi skulle avsluta fikat och började rita i stället. Vilket alla tyckte om. Klockan 16:30 så frågade Maria om vi inte ville äta med dem, men tyvärr så kunde vi inte de eftersom Tomaz var på väg hem och de vore ju synd om han fick äta middag själv. Jag och Hilma packade ihop våra saker och tackade för oss, när vi väl kom hem så la sig Hilma och Tomaz och kollade på bilar, medans jag gjorde klart maten. De blev köttbullar och makaroner, Hilma åt som en häst! Sen va de bara att sätta på sig pyjamasen borsta tänderna och kolla klart på filmen. Hon somnade strax efter 21:00 så förhoppningsvis kommer hon kunna sova rätt länge i morgon, men den som lever får se. Nu ska jag också göra mig årdning för sängen, är helt slut så tänkte gå och lägga mig tidigt. Tyvärr blev inga kort tagna, men de får bli en annan gång.
Godnatt allesammans så hörs vi imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar